Fechar

1. Identificação
Tipo de ReferênciaArtigo em Evento (Conference Proceedings)
Sitemarte2.sid.inpe.br
Código do Detentorisadg {BR SPINPE} ibi 8JMKD3MGPCW/3DT298S
Identificador8JMKD3MGP6W34M/3PSLP2Q
Repositóriosid.inpe.br/marte2/2017/10.27.12.22.25
Última Atualização2017:10.27.12.22.25 (UTC) banon
Repositório de Metadadossid.inpe.br/marte2/2017/10.27.12.22.26
Última Atualização dos Metadados2018:06.06.03.04.17 (UTC) administrator
ISBN978-85-17-00088-1
Rótulo60028
Chave de CitaçãoFogaçaCatKreBoeMed:2017:InSeRe
TítuloA interdisciplinaridade do sensoriamento remoto e a melhoria da qualidade de ensino em ciências no ensino fundamental
FormatoInternet
Ano2017
Data de Acesso27 abr. 2024
Tipo SecundárioPRE CN
Número de Arquivos1
Tamanho858 KiB
2. Contextualização
Autor1 Fogaça, Geisy Bahls
2 Caten, Alexandre ten
3 Kreimeier, Luiza Mantiça
4 Boeing, Evandro Loch
5 Medeiros, Elaine Cristina Bastos
Endereço de e-Mail do Autor1 geisybahls1996@gmail.com
EditorGherardi, Douglas Francisco Marcolino
Aragão, Luiz Eduardo Oliveira e Cruz de
Endereço de e-Maildaniela.seki@inpe.br
Nome do EventoSimpósio Brasileiro de Sensoriamento Remoto, 18 (SBSR)
Localização do EventoSantos
Data28-31 maio 2017
Editora (Publisher)Instituto Nacional de Pesquisas Espaciais (INPE)
Cidade da EditoraSão José dos Campos
Páginas1627-1634
Título do LivroAnais
OrganizaçãoInstituto Nacional de Pesquisas Espaciais (INPE)
Histórico (UTC)2017-10-27 12:22:26 :: banon -> administrator ::
2018-06-06 03:04:17 :: administrator -> banon :: 2017
3. Conteúdo e estrutura
É a matriz ou uma cópia?é a matriz
Estágio do Conteúdoconcluido
Transferível1
ResumoRemote Sensing (RS), together with the Scientific Method, allows the construction of a focused learning based on observation and research. The aim of this study was to demonstrate the contribution of activities, which involved Remote Sensing (RS) and the Scientific Method, for the improvement of science education among primary school students. The activities were carried out with students from 5th and 6th-grades, and were performed at the Federal University of Santa Catarina Campus Curitibanos (Curitibanos - SC). Students attended a lecture regarding RS main topics. Afterwards, they exercised an implementation of practical activities related to the RS using satellite images. It was observed that the topics were already part of the students previous knowledge. Also, it was revealed that the use of materials produced with RS, as maps used in the activities, or other educational materials assisted in the learning process. These RS materials improved students and teachers interest. Finally, it was concluded that the application of RS as an interdisciplinary activity, additionally to the scientific method, allowed into an improvement of students knowledge. Students began to observe the consequences resulting from land use and land cover changes. They were able to appoint causes of those changes. They also proposed ways to work around or avoid situations which degrade the environment.
ÁreaSRE
TipoEducação
Arranjo 1urlib.net > BDMCI > Fonds > SBSR > SBSR 18 > A interdisciplinaridade do...
Arranjo 2urlib.net > BDMCI > Fonds > Produção anterior à 2021 > DIDSR > SBSR 18 > A interdisciplinaridade do...
Arranjo 3Projeto Memória 60... > Livros e livros editados > SBSR 18 > A interdisciplinaridade do...
Conteúdo da Pasta docacessar
Conteúdo da Pasta sourcenão têm arquivos
Conteúdo da Pasta agreementnão têm arquivos
4. Condições de acesso e uso
URL dos dadoshttp://urlib.net/ibi/8JMKD3MGP6W34M/3PSLP2Q
URL dos dados zipadoshttp://urlib.net/zip/8JMKD3MGP6W34M/3PSLP2Q
Idiomapt
Arquivo Alvo60028.pdf
Grupo de Usuáriosbanon
Visibilidadeshown
5. Fontes relacionadas
Repositório Espelhourlib.net/www/2011/03.29.20.55
Unidades Imediatamente Superiores8JMKD3MGP6W34M/3PMFNUS
Lista de Itens Citandosid.inpe.br/marte2/2017/09.25.14.55 5
Acervo Hospedeirodpi.inpe.br/marte2/2013/05.17.15.03.06
6. Notas
Campos Vaziosaffiliation archivingpolicy archivist callnumber contenttype copyholder copyright creatorhistory descriptionlevel dissemination documentstage doi edition group issn keywords lineage mark nextedition notes numberofvolumes orcid parameterlist parentrepositories previousedition previouslowerunit progress project readergroup readpermission resumeid rightsholder schedulinginformation secondarydate secondarykey secondarymark serieseditor session shorttitle sponsor subject tertiarymark tertiarytype url versiontype volume
7. Controle da descrição
e-Mail (login)banon
atualizar 


Fechar